Heb je vragen over MyParcel? Bel ons dan gerust via 03 808 18 20




Hoera!! PostNL vanaf 23 juni Live als vervoerder op MyParcel BE

Het belangrijkste eerst, aan welk tarief kan je verzenden en wat zijn de afmetingen

 

A. Verzenden binnen België

Zendingen binnen België hebben een overkomstduur van minimum 48h en zijn exclusief verzekering.  Afmetingen zijn 100x70x50 cm per pakket zonder maximale omtrek, dit tot 23kg.  Je kan grotere formaten sturen (175x 78×58 of max 300 cm) en tot 30kg, maar dan is er een toeslag per pakket van € 3,01.  Zendingen zijn inclusief zaterdagbezorging aan huis.  Een pakket verzekeren tot € 500 kost € 1,69.

PostNL doet 2x een bezorgpoging en dan wordt het pakket naar een PostNL-punt gebracht waar de consument het kan ophalen.

B. Verzenden naar Nederland

Zendingen naar Nederland zijn standaard inclusief verzekering tot € 500.  PostNL heeft ook 3.500 PostNL-punten in Nederland, waar de consument het kan ophalen.  Dat is vaak de goede manier om pakketten snel tot bij de consument te krijgen.  Afmetingen zijn 100x70x50 cm per pakket zonder maximale omtrek, dit tot 23kg.  Je kan grotere formaten (175x 78×58 of max 300 cm) en tot 30kg verzenden. Danis er een toeslag per pakket van € 3,01.  Zendingen zijn inclusief zaterdagbezorging.

PostNL doet 2x een bezorgpoging en dan wordt het pakket naar een PostNL-punt gebracht waar de consument het kan ophalen.

 

C. Verzenden naar EU, ROW

Via MyParcel en met PostNL verzend je ook binnen heel Europa en naar de rest van de wereld (ROW).  De tarieven van ROW zijn iets te lang voor deze blog.  Die gaan de komende dagen op onze website geplaatst worden, net als alle andere tarieven.

D. Toeslagen en specificaties

 

 

Enkel via MyParcel: een PostNL-contract + de voordelen van MyParcel plugins

Als je meer dan 3.000 zendingen per jaar verstuurd, kan je via ons een contract met PostNL aanvragen.  PostNL zal dan contact met je opnemen en een op-maat tarief aanbieden dat mogelijk gunstiger is dan via MyParcel.

Je kan dan nog steeds al je zendingen via het MyParcel platform laten lopen en gebruik maken van onderstaande plugins.  Wij integreren dan je onderhandelde contracttarieven in ons systeem zodat je ook via ons kan verzenden.

  1. WooCommerce
  2. Shopify
  3. Magento 2
  4. Prestashop
  5. Lightspeed
  6. CCV
  7. Bol.com
  8. Amazon (in aanmaak)

Deze plugins zijn voor iedereen beschikbaar, ook degenen die geen PostNL-contract hebben.

We hebben alle check-out modules aangepast zodat de consument op een landkaart een afhaalpunt kiest. Deze kaart toont afhaalpunten van PostNL, bpost en DPD.

Ligging PostNL punten en openingsuren

90% van de Belgische consumenten woont op minder dan 5 km van een PostNL-punt. In stedelijk gebied zijn die afstanden nog veel kleiner.

Bijna alle PostNL-punten zijn op zaterdag (99%) en zondag (35%) ook open met ruime openingsuren, vaak van voor 8:00 (35%) tot na 18:00 (+50%). Dat zorgt voor de nodige flexibiliteit en zo kunnen consumenten kiezen voor afhaling in een pakketpunt als ze niet thuis zijn.

Overkomstduur binnen BE en naar NL

De overkomstduur van je pakketten met PostNL binnen België is afhankelijk of je een dagelijkse ophaling hebt of je pakketten afgeeft in een PostNL-punt.  Met een vaste ophaling is 24h bezorging mogelijk.  Als je zoals 60% van alle webshops je pakketten afgeeft in een PostNL-punt, dan zal het pakket binnen de 48 à 72h bezorgd worden.

De overkomstduur van 48h is enkel gegarandeerd als de dagelijkse ophaling door PostNL van verzendingen later is dan het moment waarop jij je verzendingen binnenbrengt bij het PostNL-punt. .  Breng je je pakketten later binnen, dan is de overkomstduur 72h. Deze ophaaltijdstippen zullen later duidelijker zijn. 

PostNL werkt eraan om in heel België en Nederland een overkomstduur te hebben van 24h.

Piloot project 24h levering met 5 afhaalpunten in Antwerpen

In Antwerpen start vanaf dinsdag 23/06 ook een pilootproject.  Dit zijn de 5 PostNL punten waar je als je je pakket op tijd afgeeft, er een overkomstduur van 24h wordt nagestreefd.  We hebben dus al 4 postNL punten en zoeken dus nog 1 extra in de regio Antwerpen 2000.  Iedereen mag zich kandidaat stellen en mailen naar transport@sendmyparcel.be.

  • Carrefour market
    • Adres: Pacificatiestraat 2, 2000 Antwerpen
    • Openingsuren: ma-zo: 08:00-20:00
    • Pakketpunt voor: bpost, PostNL
  • Beds & Home
      • Boomsesteenweg 643, 2610 Antwerpen
      • Openingsuren: ma-za: 10:00-18:00
      • Pakketpunt voor: PostNL
  • Dagbladhandel Willekens
    • Adres: Kapelsesteenweg 311, 2180 Antwerpen
    • Openingsuren: ma-vr: 06:00-18:30; Za: 06:00-18:00
    • Pakketpunt voor: bpost, DPD, Mondial Relais, PostNL
  • Dagbladhandel Trafik
    • Adres: Drink 34, 2140 Borgerhout
    • Openingsuren: ma-za: 06:30-22:00; Zo: 07:30-21:30
    • Pakketpunt voor: bpost, PostNL

Een vaste ophaling met PostNL

Enkel vaste ophalingen op maandbasis zijn mogelijk en er is ook een minimum volume nodig (5 pakketten per dag).  Er is geen document beschikbaar met vaste tarieven, omdat het tarief afhankelijk is van je locatie . De prijs die je betaalt is recht evenredig met de afstand van je zaak tot bij een PostNL-depot.

Wat hebben wij nodig om je een tarief te bezorgen voor vaste ophaling?  Je volume, de gemiddelde afmeting en gewicht, je locatie en een tijdvakindicatie.  Voor de tijdvakindicatie zijn er 3 mogelijkheden.  Je kan vragen om altijd binnen een tijdspanne van 1h, 2h of 4h bediend te worden.  Uiteraard is 1h duurder dan 2h en 2h duurder dan 4h.

En ja, met een ophaling heb je een levertermijn van 24h.  Aanvragen stuur je naar transport@sendmyparcel.be.

Werkwijze bij vertragingen, beschadigingen of  pakket verloren

A. Vertragingen

Als je pakket al meer dan 3 werkdagen geen scan heeft gehad, laat het ons dan weten. Wij nemen dit op met PostNL en informeren je zo snel mogelijk . Stuur ons meteen je verkoopfactuur mee, zo hebben we alle informatie.

B. Beschadigingen

Bezorg ons binnen de 6 kalenderdagen na scan van aflevering de volgende gegevens via het contactformulier of naar info@sendmyparcel.be.

  • Barcode
  • Foto van volledige doos
  • Foto van de doos met leesbaar label
  • Foto van het beschermingsmateriaal
  • Foto van de beschadigde goederen
  • De verkoopfactuur (en voor internationale pakketten ook de inkoopfactuur)

C. Pakket verloren

Staat je pakket op afgeleverd maar heeft de bestemmeling het niet ontvangen?  Vraag eerst aan de klant of het pakket niet bij een buur is afgeleverd.  Is het na een volle werkdag nog steeds niet terecht?  Laat de bestemmeling dan het document invullen dat je hier kan terugvinden.  Bezorg ons deze samen met de verkoopfactuur, zodat wij meer info kunnen opvragen bij PostNL over waar het geleverd is.

Wil je nog meer besparen?  Gebruik dan onze Tell-a-Friend module

Kan ik een korting krijgen als ik andere klanten aanbreng bij MyParcel?

Indien je een tevreden gebruiker bent van MyParcel en je iemand kent die ook gebruik zou willen maken van onze diensten dan kun je deze persoon uitnodigen als affiliate. Je ontvangt gedurende 1 jaar € 0,10 per zending die de door jou aangebrachte klant verstuurt als korting op jouw aankomende factuur.

Onderaan in het Dashboard van je account kan je dit terugvinden.